#hailaTIFF pentru cel putin 2016 motive #TIFF2016

Iti plac filmele? Daca da, atunci acesta este principalul motiv pentru care merita sa fii parte din TIFF in anul de gratie 2016.

TIFF 2016

Sursa foto: http://www.tiff.ro

In perioada 27 mai – 5 iunie 2016 indiferent daca esti din Cluj, traiesti in Cluj, esti doar prin trecere, vorbesti limba romana sau orice alta limba de circulatie internationala, ai sansa sa traiesti o experienta unica si care merita impartasita din plin.

Ce a insemnat TIFF pana acum?
Din pacate, am descoperit destul de tarziu cam ce presupune TIFF cu adevarat si regret ca nu am fost acolo inca de la inceput, de pe vremea anilor de studentie. Dar lasand regretele la o parte, marturisesc faptul ca la TIFF am vazut filme pe care nu le poti vedea altfel decat intr-un festival, cu o anumita atitudine si public pe masura. As putea zice ca festivalul iti ofera oportunitatea sa vezi si filme mai putin cunoscute, dar premiate si demne de vazut de cinefilii inraiti. Dincolo de toate acestea, orice am zice si am face tot la oameni ajungem. Motiv pentru care mi-a placut enorm imaginea de mai jos din editia TIFF 2013 pe care am surprins-o inainte de prima proiectie din Piata Unirii:

TIFF 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apropo de proiectii in aer liber, cred ca nimic nu se compara cu 2000 de oameni carora li s-au oferit niste paturi si ceva de rontait si care se uita impreuna la o comedie sau un film horror. De cativa ani incoace nici ploaia nu mai inspaimanta publicul iubitor de TIFF. Sa speram ca in 2016 vom avea parte de o vreme prielnica.

Revenind la filme si momente din TIFF care merita mentionate iata cele care m-au marcat:

  • Geraldine Chaplin ca invitat special in cadrul TIFF 2012 si pe care am vazut-o in All together (Et si on vivait tous ensemble?). Tot in acelasi an am vazut: Despre Oameni si Melci, Cafe de Flore, Undeva la Palilula
  • La TIFF 2013 am ras maxim la comedia Amanti Pasageri (Los Amantes Pasajeros) in regia lui Pedro Almodóvar si apoi m-am bucurat de KON-TIKI – o colectie impresionanta de aventuri multiple combinate intr-una singura. Mai departe am savurat fiecare secunda din SAMSARA in regia lui Ron Fricke – un film care nu ca ar trebui sa socheze in vreun fel daca nu a facut-o deja, sau cel putin sa ne puna pe ganduri. Filmul a fost lansat in 2011, dar e mai actual ca oricand intr-o lume care virtualul devine mai tare decat realitatea.  Pe de alta parte, un film care m-a marcat din nou a fost AGLAJA sau De ce fierbe copilul in mamaliga si apoi pe rand: Rocker si Pozitia Copilului.
  • In 2014 am avut parte de experienta oferia de: Philomena, 12 Ani de copilarie, si Sunt o baba comunista.
  • In 2015 lucrurile au stat un pic altfel si am apucat sa merg la: Povesti traznite (Relatos Salvajes), Caz de forta majora (Force Majeure), Gunoi, Comoara, De ce eu?, Paris Texas, Escorata – (un film mut alb negru de peste 100 de ani) si Aferim!

Dupa ce am insiruit lista asta trasa de coada, imi doresc sa ajung la mai multe filme si evenimente anul acesta. TIFF 2016 promite multe filme (cel putin vreo 260 la numar). Cat despre motive sunt sigura ca vei gasi cel putin vreo 2016 motive ca sa le vezi.🙂

About Mirela-Maria Iepure

Owner of Idei despre Idei blog.
This entry was posted in Film and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

