Aveti curaj, teatrul vindeca (I)

0623_28242Probabil credeti ca e un cliseu, o poveste pentru copii naivi care inca mai cred in basme. Dar din contra, teatru chiar vindeca. O marturie personala sta in acest sens. Anul 2011 nu a inceput prea bine, dar am avut norocul  de prieteni care m-au invitat la o piesa de teatru. Era vorba de spectacolul “La rascruce de vanturi” de Emily Bronte, in regia doamnei Ada Lupu. Am trecut prin toate starile: m-am minunat, am tresarit, am fost socata, iar la final uimita. Pentru ca teatru e de fiecare data live si mereu altfel. Dupa o reprezentatie care mi-a oferit acel “a-ha moment” mi-am luat inima in dinti si am hotarat sa vad si alte piese. Au urmat pe rand: Machiavelli: Arta Terorii, Insula, Florenta Sunt Eu, Zenobia, D’ale Carnavalului, Biloxi Blues, Steaua Fara Nume, Sotia mea, Shakespeare, Hamlet, Idiotul, Razboiul Clovnilor, DaDa Trans iT, Cantece De Iarna Pentru Toate Anotimpurile, Zbor Deasupra Unui Cuib De Cuci, Cei Doi Gentlemeni Din Verona, Panglica Lui Moebius, O Mie Si Una De Nopti. La acestea se mai adauga o multime de alte piese prezentate de studentii de la Actorie ai Facultatii de Teatru si Film.

Spuneam ca teatrul vindeca. De fiecare data cand vad o piesa uit literalmente de toate. Dar de absolut toate. Scrierile lui Gellu Naum (Insula, Florenta Sunt Eu si Zenobia) au avut acest “dar de a ma purta” astfel incat sa nu mai stiu pe ce lume traiesc. Cel putin in cazul meu imi trebuiau cam 2 ore sa-mi revin. Si da, uit pentru ca nu las telefonul deschis. Refuz cu hotarare sa-l las deschis pentru ca stiu ca nu ma voi plictisi.

In alta ordine de ei, imaginati-va un grup de clovni. Imaginea lor o asociez intotdeauna cu momente de ras si buna dispozitie. Nu inteleg sau poate ca inca nu mi-a fost dat sa inteleg de ce unii oameni au cosmaruri cu clovni, un subiect care sta de multe ori la baza unor filme horror. Dar revenind la grupul meu de clovni, am regasit acel grup intr-un spital de recuperare printre pacienti. Se spune ca terapia prin ras e unul dintre cele mai bune metode de vindecare de orice temeri sau frustrari.

O data ce procesul de vindecare a prins contur, fiinta dvs va prinde curaj.

Revin in curand cu episodul II.🙂

Foto credit: Teatrul National Cluj-Napoca.

About Mirela-Maria Iepure

Owner of Idei despre Idei blog.
This entry was posted in Idei despre Viata, Teatru and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Aveti curaj, teatrul vindeca (I)

  1. Dragos Pop a intrebat ” ce putere supranaturala ati dori sa aveti”?(la “In natura”)…eu vroiam sa spun “actor”. ..pentru ca actorul = teatru, in dreptul fiecarei piese,stau niste nume…ei sunt actorii,ei sunt piesa…ei au puterea de a da atat de mult, celor care vin sa-i vada.au puterea de a te manipula,tu sa stii asta,dar s-o ceri in continuare.ii spuneam cuiva :”am devenit o nimfomana !” vrei mai mult, tocmai de – asta mergem la teatru,imbratisam piesele,ne enervam cand nu ajungem la o premiera,ca tocmai atunci suntem la munca(asta e cu dedicatie de la mine pentru mine)…pentru starile alea…pentru acele stari merita sa “incerci” teatrul…apoi totul vine de la sine….este un microb pentru care nu ai nevoie de tratament..

    Like

Leave a Reply

